Loader ...
Loader...

Er du klar til julehandlen?

Klar til julehandel-stort.png

Er din webshop juleklar? Skal du have hjælp til annoncering på Facebook? Er dine Google AdWords-kampagner korrekt opsat og målrettet julesalget? SideWalk er klar til at hjælpe dig med at optimere din julehandel

Black Friday anses globalt som den uofficielle åbning på julehandlen, men den milliardforretning, som julen nu engang er, stopper langtfra her, og for at kunne opnå de bedst mulige tal på bundlinjen som erhvervsdrivende, kræves et nuanceret forarbejde. Som indehaver af en webshop kan man med andre ord ikke bare læne sig tilbage i stolen, smække fødderne op, forlyste sig med juleknas og så ellers gnide sig i hænderne over alle de onlinekunder, der lige om lidt vil rykke varerne ned fra hylderne i din webshop. Markedsføringen og planlægningen af din virksomheds julehandel skal iværksættes så tidligt som muligt.

Sociale medier er blevet reklamernes højborg, hvor man via sponsoreret indhold og annoncer kan målrette sine produkter mod specifikke målgrupper og segmenteringer. Analysestudier viser også at danskernes købeadfærd på nettet er vækstet voldsomt i løbet af de sidste fem år. Dette gælder også i forbindelse med julehandlen hvor over 50 % af danskerne tilkendegiver at de går online, når der skal shoppes julegaver, pristjekkes produkter og læses brugeranbefalinger.

Har du en virksomhedsside på Facebook er det altafgørende, at du yder en helhjertet indsats for at konvertere dine potentielle kunder ind til din webshop, så du får den størst mulige omsætning i julemåneden. Dette kan man gøre med en lang række kreative indslag, f.eks. med en julekalender hvor du hver dag i december annoncerer et nyt knivskarpt tilbud på et af dine produkter. På den måde får du de besøgende til at interagere med din ”julekalender” og udover at snuppe slagtilbuddet er der gode chancer for at kunden vil gå på opdagelse blandt varerne i din webshop.

I forbindelse med julehandlen bliver der tastet utallige søgeord ind i Googles søgefelt, der er målrettet mod at finde den perfekte julegave til hende eller ham. I din marketingstrategi er det ofte yderst profitabelt at anvende Google AdWords (Google Ads), der med den rette planlægning, et fornuftigt budget samt stærkt indhold og søgeord, placerer dine annoncer over Googles organiske søgeresultater. Op til julehandlen kan det være en god idé, at lave særskilte Google AdWords-kampagner, der er målrettet dit specifikke julesalg.

online-shopping-1082723_1280.jpg

Har du brug for hjælp til at optimere din digitale marketing op til jul?

Hos SideWalk er vi velbevandrede i administration af Google AdWords, Facebook administration samt udvikling og vedligehold af webshops på alle platforme. Vi har gang på gang set det forløste potentiale i en veludviklet og ajourført marketingstrategi.

Vil du høre mere om de mange løsninger og koncepter, som vi tilbyder vores kunder?

Læs mere:

Google AdWords

Webshop

Du kan også kontakte os på tlf. 71 96 10 66 eller skrive til os på info@side-walk.dk. Vi har altid et uforpligtende tilbud på hånden.

Posted in Synlige on nov 11, 2018

Del: