Loader ...
Loader...

SideWalk kører dig i stilling til Black Friday

Er din online markedsføring på plads op til Black Friday?

Fredag den 23. november 2018 vil Dankortautomaterne være rødglødende, når Black Friday ruller ind over landet. I USA er det afpillede skrog af Thanksgiving-kalkunen dårligt nok taget af middagsbordet før årets største shoppingdag lokker forbrugerne med en syndflod af gode tilbud, og samtidig markerer den uofficielle åbning af julehandlen.

Black Friday lyder for så vidt som titlen på en horrorfilm, og for mange mennesker kan det da også være den rene rædsel at skulle ud i den tætte trængsel af ”shoppere” på denne dag. Dem der ikke bryder sig om trafikkaos, proppede butikker og alenlange køer behøver ikke gå glip af slagtilbuddene, men har mulighed for at sidde hjemme og nappe de gode tilbud i ro og mag online.

Såvel det fysiske salg i butikkerne som den kraftigt ekspanderende onlinehandel på Black Friday, vil kunne indbringe styrtende summer for detailbranchen, og med denne rette planlægning, annoncering og marketing kan Black Friday blive en guldrandet succes for din virksomhed (fysisk butik og/eller webshop).

Ifølge Nets endte den samlede handelsomsætning for Black Friday i Danmark i 2017 på svimlende 2,1 milliard kr. Det er det største enkeltstående beløb, der nogensinde er handlet for på en enkelt dag i Danmark. Når snakken falder på Black Friday og omsætningspotentialet relateret hertil, er der altså mulighed for at hente en indbringende bid af kagen hjem til sin virksomhed. Men udnyttelsen af sin virksomheds fulde potentiale og omsætning på Black Friday kommer ikke af sig selv – det kræver et veltilrettelagt forarbejde og annoncering ad de rette kanaler. Et element, som vi kommer ind på længere nede.

Selvom om Black Friday er et amerikansk fænomen, der hvert år genererer milliarder af dollars fredagen efter Thanksgiving, så har shoppedagen over alle shoppedage de seneste fem år stadfæstet sig i Danmark, hvilket de ovennævnte tal fra Nets også indikerer. Black Friday har i Danmark vundet indpas som en af de dage, hvor man som webshop, kan få den største omsætning i kassen, og fænomenet har indlejret sig i danskernes bevidsthed da Dansk Erhverv anslår at op imod 90 % af danskerne kender begrebet. Men for at din webshophandel giver det største afkast på Black Friday, så skal forarbejdet være i orden. Du skal ud og møde kunderne, hvor de er … og de er på de sociale medier, i særdeleshed Facebook.

Start Black Friday på Facebook med SideWalk

Facebook er fortsat det største sociale medie, og dine eksisterende og potentielle kunder færdes her i hobetal. For virksomheder er det helt essentielt at annoncere på Facebook op til Black Friday. De marketingskroner man vælger at poste i en sådan kampagne, er godt givet ud, når de sorte tal fra Black Friday tikker ind.

Hos SideWalk administrerer vi Facebooksider for mange virksomheder inden for en lang række brancher. Vi kender værdien af den målrettede annoncering, der trækker kunder til din webshop eller ned i butikken. I samråd med dig kan vi oprette dynamiske kampagner og opslag, der når ud til de rette aldersgrupper, målgrupper og samtidig skaber øget trafik til din hjemmeside/webshop.

Skal vi give din virksomhed det rette boost op til ”shop-amok-timerne” den 23. november?

Kontakt os på tlf. 71 96 10 66 eller skriv til os på info@side-walk.dk.

Posted in Synlige on okt 18, 2018

Del: