Integrationer / API

Som virksomhed kan det være en svær tid, når teknologierne skal mødes på tværs af systemer. Det kan betyde, at man skal skifte et eller flere systemer ud eller kigge på integrationsmuligheden mellem de forskellige systemer.

Det helt store issue er altid data og berigelse af data mellem systemer. Med API integrationer kan din virksomhed fastholde de nuværende systemer og samtidig opnå en bedre datastruktur. Samtidig undgår du dermed også skift af systemer samt træning og undervisning af personale samt en investering i nyt software som reelt kun erstatter det nuværende fordi man ikke fik datastrukturen på plads.

Potentiale og værdi med API integrationer

I SideWalk har vi specialiseret os i API integrationer mellem webshops og økonomisystemer (ERP regnskabsprogrammer) samt booking systemer. Vi har lavet API integrationer som sikrer, at kommunikationen kan løbe både envejs eller tovejs med henblik på data optimering i det system som skal skabe det samlede overblik.

API integrationer til økonomisystemer kan for rigtig mange virksomheder betyde en stor besparelse af tid og registrering samt oprettelse af varer og lagerstyring. I dag kan de fleste større webshop systemer styre både lager, varer, stregkoder, varianter, ordrebekræftelser, kundestamdata og status. Det betyder, at vores API integrationer kan være envejs, så webshop styrer alt og ERP-systemet kun varetager debet/kredit og de almindelige bogholderifunktioner.

Vi kan skabe en tovejs API integration mellem webshop og økonomisystemet. Det betyder, at kunder kan varetage lagerændringer i f.eks. e-conomics og dermed ned- eller opskrive lageret i webshop ved at sende data tilbage til webshop. Omvendt kan webshop også styre lageret, og dermed har du en lagerfunktion tovejs.

Tovejs API-integrationer skal være defineret meget præcist, vi oplever flere og flere detail butikker med både fysisk butik, lager og en webshop opnår bedre datastruktur og sikkerhed ved at målrette viden (data) i et samlet system (webshop) som derefter beriger de områder som skal optimeres med ny data.

Eksempler på kundeopgaver, hvor SideWalk har integreret en API mellem webshop og økonomisystem, er Midtjysk Rideudstyr og Cardiocare.

Vi har erfaring med API integrationer til regnskabs IT systemer såsom E-conomics, Dinero, C5, Uniconta, STRIPE og Navision – har du et andet regnskabsprogram kan vi sikkert løse din udfordringer.

SideWalk har erfaring med API integrationer til andre services såsom bookingsystemer udviklet af SideWalk til kunder såsom boxdepotet.dk, renty.dk, Icharger systems og Mylocker.

Vi kan koble de fleste systemer sammen – det handler om at se potentialet og værdien, herefter er resten programmering, test og konfiguration af det givne API.

Der er mange fordele med API integrationer. De fleste fordele handler om datastruktur og databerigelse mellem systemer. Men tid er også en vigtig faktor og derfor kan du som kunde opnå fordele til øget fokus på salg og marketing eller generel drift af din butik eller onlinevirksomhed.

Sådan arbejder vi

1.
Afklaring

2.
Analyse

3.
Produktion

4.
Drift

Hvordan kan du vide om du mangler et API?

I SideWalk er vi altid åben for rådgivning og dialog omkring din problemstilling. Vi har bred erfaring på tværs af brancher og har egenudviklet systemer som sikrer, at vores API integrationer mellem systemer kan komplimentere dine krav til en optimeret løsning.

En god API løsning kan vokse i takt med din virksomheds vækst dvs. din investering vil være bæredygtig i takt med at du udvikler nye tiltag som kræver dataformidling mellem systemer. Vi arbejder altid med bæredygtige værktøjer som giver vores kunder de nyeste teknologier i markedet.

Vi laver integrationer til

Skal din virksomhed optimeres med API integrationer?

Kontakt Per og lad os tage hånd om dine API integrationer. Oplev værdien ved synergi mellem dine systemer. 

Luk menu

Kontakt