Linkbuilding

Linkbuilding kan kategoriseres under SEO, og er stadig et helt centralt element, hvis du vil skabe en god placering for din virksomhed i Googles søgeresultater. Hos SideWalk arbejder vi med alle aspekter af linkbuilding, og vi er også klar til at hjælpe din virksomhed. Læs med og få mere at vide om linkbuildingens snørklede anatomi.

Hvad er linkbuilding?

Linkbuilding dækker over mange ting, men helt basalt ligger kernen af indholdet i ordet. Nemlig at ”bygge links” eller måske endnu klarere ”at opbygge faglige relationer og anbefalinger online”.

Groft sagt kan linkbuilding deles op i tre undergrupperinger: ekstern, intern og udgående linkbuilding.

Den interne linkbuilding er måske det nemmeste sted at starte, da denne del udelukkende handler om ens egen hjemmeside. Er du i stand til at linke din hjemmeside sammen med gode interne links og henvisninger, så strukturen står skarpt og f.eks. dine undersider, services og/eller produkter bliver kittet sammen med relevante krydslinks, så er din interne linkbuilding homogen. Intern linkbuilding er med til at kreere den gode oplevelse hos den besøgende på dit website, og lede vedkommende sikkert rundt og videreføre brugeren til andre undersider, der er beslægtet med det indhold, som han eller hun i første instans besøgte dit website for at få information om. Hele den interne linkbuilding handler om sammenhæng mellem linksene og relevans for brugeren. På samme tid kan velkomponeret intern linkbuilding skabe et mersalg for din virksomhed. I arbejdet med intern linkbuilding skal man tænke på hvad der kunne være interessant for den besøgende udover den side, som han/hun befinder sig på lige nu.

Ekstern linkbuilding er vel nok den vigtigste af de tre nævnte grupperinger, men også den sværeste at få udarbejdet og gjort effektfuld. Ekstern linkbuilding er links, der går fra andre lokationer på nettet og til din hjemmeside. Sådanne links kan i de fleste tilfælde anskues som anbefalinger, men ekstern linkbuilding er ikke sort-hvid, men præget af mange lag og elementer. Som en tommelfingerregel er gode links for dig, referencer fra sites, der omhandler eller opererer indenfor samme branche som dig; såfremt din hjemmeside er dansk, er links fra andre danske sites oftest i højest kurs og så er det også vigtigt at de sites, der linker ind til din hjemmeside i forvejen, har fornuftige placeringer i Googles søgeparametre.

Bliver der linket til din hjemmeside fra et relevant site, tæller denne anbefaling højere hos Google end hvis linket kommer fra en kilde, der ikke har det bedste renommé. Et sådan link kan faktisk have en negativ effekt på din placering på Google.

Udgående linkbuilding går ud på at finde andre websites, evt. artikler, der omhandler dit felt, men som du ikke er i direkte konkurrence med. Undersøgelser har vist at Google med en sådan indsats finder dit site ressourcestærkt, og derved kan have en positiv effekt på placeringer.

Sådan arbejder vi

1.
Afklaring

2.
Analyse

3.
Produktion

4.
Drift

Skal vi hjælpe dig med linkbuilding?

Er dit brancheområde præget af hård konkurrence, så kan du holde dig et skridt foran konkurrenterne med en optimeret linkprofil.

Hos SideWalk har vi et stort kendskab til linkbuilding, og vi kan helt sikkert også gøre en forskel for dig. Som udgangspunkt vil vi starte med at se på din hjemmesides content og arbejde videre derfra, men i forhold til linkbuilding skræddersyer vi individuelle tilbud efter behov og virksomhedsprofil.

Tag fat i os i dag på tlf. 71 96 10 66 eller send en mail på info@side-walk.dk.

Skal vi optimere din linkbuilding?

Kontakt Ronny og få et indblik i mulighederne for din virksomheds linkbuilding. Vi kan også gøre en forskel for dig. 

Luk menu

Kontakt