Fredag den 26. november 2021 siger det i den grad ”ka-chiing!”, når Black Friday løber af stablen. Thanksgiving-kalkunen er dårligt nok fordøjet, før årets største globale shoppingdag lokker med gode tilbud. Black Friday markerer samtidig den uofficielle åbning af julehandlen, hvor mange af forbrugerne tager hul på julegaveindkøbene.
Black Week, hvor der er tilbud hele ugen op til Black Friday, blev sidste år den største e-handelsuge nogensinde i Danmark. Betalingerne med MobilePay i webshops blev i dagene mandag til torsdag øget med hele 96%. Der var med andre ord tale om en stigning fra 267 millioner kr. i 2019 til 523 millioner kr. i 2020.
Både fysiske butikker og webshops står med muligheden for at kunne notere en rekordomsætning i forbindelse med Black Week/Black Friday. Som tallene ovenfor indikerer, så er Black Friday ikke længere et amerikansk fænomen, men tværtimod i dag kendt af ca. 90% af den danske befolkning.
Det er nu forarbejdet skal gøres, hvis du vil have det bedst mulige resultat ud af Black Friday og julehandlen. Kunderne skal mødes i øjenhøjde lige der hvor de er – og det er i særdeles på sociale medier, hvorfor din primære markedsføring skal føres ad disse kanaler.
Hos SideWalk har vi et kvalificeret team af specialister, der er klar til at hjælpe dig og din virksomhed med en stærk omsætning på Black Friday og i forbindelse med julehandlen. Vi kan bl.a. hjælpe dig med:
- Google Ads
- Facebook kampagner og annoncer
- Grafisk materiale til f.eks. din hjemmeside
- Udvikling og vedligehold af webshops på alle platforme
- Marketingstrategi
Skal vi give din virksomhed det rette boost op til ”shop-amok-timerne” den 26. november og årets julehandel?
Kontakt Per Bjergager Winkel på tlf. 42 34 74 73 eller skriv til ham på [email protected].
Vi glæder os til at hjælpe dig med at optimere dit salg!