Google Ads

SideWalk er eksperter i Google Ads, Google Display, Google Shopping, Google Appkampagner og annoncering på YouTube.

Effektive annoncer øverst i Google

Google Ads er det, der foregår bag de annoncer, du ser på Google, hver gang du indtaster en søgning på søgemaskinen Google. Når du søger efter et produkt eller en serviceydelse i Google, er de fire øverste resultater altid betalte annoncer (og ofte de fire nederste). De annoncer kaldes Google Ads. De er enormt effektive, da du kan placere en tekstannonce direkte i synsfeltet, når der søges specifikt efter det du sælger. Her rammer du de købsmotiverede brugere og det er yderst effektivt.

80 % af folk der søger på internettet, anvender søgemaskinen Google.
Der er mulighed for at komme ud til flere med ens budskab / produkter. Af samme grund kan det være optimalt at benytte Google Ads i sin markedsføring.

Google presser de organiske søgeresultater længere og længere ned, og i takt med at annoncerne bliver mere relevante, leder det oftere til at klikket bliver vundet på en annonce. 
Herudover bliver gennemsnitligt to ud af ti søgninger efter dit brand vundet af en konkurrents annonce, der ligger før dit søgeresultat.
Udover en øget nødvendighed for tilstedeværelse, når folk søger efter en service eller produkt, er det altså også enormt vigtigt at passe på sit brand på Google.

SideWalk tilbyder at opbygge og skræddersy virksomheders Google Ads kampagne(r). I tæt samarbejde med kunden, klarlægger SideWalk forslag til søgeord, opsætning, samt annoncetekst til en dynamisk Google Ads kampagne. Vi følger, i en aftalt periode, kampagnen tæt, gennemgår indkomne data med kunden og kommer med forslag til ændringer / forbedringer af kampagnen.

I de fleste tilfælde arbejder vi frem mod, at kunden selv overtager kampagnen og vedligeholder sine Google Ads efter aftalt tid.

Der er dog også mulighed for at lave en aftale hvor SideWalk vedligeholder din(e) Google Ads kampagne(r). Ved denne aftale aftales naturligvis et fast tidsforbrug, som SideWalk har til rådighed om måneden / året.

Google Ads-Services-SideWalk
SEO-Services-SideWalk
Google Ads-SideWalk-Agro Top

Google Display – det visuelle islæt i højsædet

I modsætning til de mere alment kendte Google Ads, så er Google Display annoncering opbygget af grafiske elementer såsom statiske og bevægelige reklamebannere (JPG, PNG, GIF, HTML5).

Google Display annoncering er et særdeles stærkt Pay-Per-Click annonceringsværktøj, der skaber øget bevågenhed og fokus på din virksomheds branding.

Via Google Displaynetværket kan du potentielt nå ud til 90 % af alle internetbrugere på verdensplan på tværs af flere millioner websites, nyhedssider, blogs og Google-websites såsom Gmail og YouTube. Displayannoncer og kampagner giver dig mulighed for at promovere din virksomhed, når folk surfer online, ser YouTube-videoer, tjekker Gmail eller bruger mobilenheder og apps.

Når først det visuelle udtryk i din annoncering er på plads, kan dine Google Ads Display annonceringer og kampagner målrettes effektivt mod din målgruppe, som bl.a. kan defineres ud fra emner, demografi og placering.

Med Googles displaynetværk kan du præsentere din virksomhed til et meget skarpt publikum. Vi kan specificere hvilke interesser folk skal have eller hvilke søgninger de skal have foretaget inden vi viser dem en displayannonce.

Vi kan f.eks. vise billedannoncer til folk, der fornyligt har været på din hjemmeside, også kaldet remarketing. Over 97 % af besøgende foretager ikke et køb første gang de besøger en hjemmeside – derfor er remarketing et must i forhold til at præge dem i købsprocessen.

Vi kan også gå skridtet videre og præge kunder i deres købsproces ved dine konkurrenter. Dette hedder ”remarketing på konkurrenter”. Folk, der har besøgt dine konkurrenters hjemmesider, præsenterer vi din virksomhed for. Et effektivt værktøj til at skabe overvejelse af dit brand i en vigtig kundefase.

Mulighederne er store med display kampagner. Med en effektiv opsætning sammen med resten af Googles kampagner, kan man skabe en effektiv digital strategi, der vinder markedsandele og øger dit brandkendskab

Google Shopping - for dig med webshop

Google Shopping er for dig der har en webshop. Shopping kan blive en af dine vigtigste kanaler i forhold til afsætning af dine produkter. Du kan fange potentielle kunder i det moment de aktivt leder efter dit produkt.
Laver en potentiel kunde en produktrelevant søgning, kan din annonce komme frem med pris og produkt, både på Google søgesiden og på shopping-siden.
Vinder du det klik, er det et meget velinformeret klik. Det fortæller at kunden kan lide både dit produkt og din pris – dette giver ofte en høj konverteringsrate og afkast.

Vi ser ofte at kunder starter en Google Shopping kampagne op uden at indfri disse resultater.
Dette skyldes ofte, at der mangler en strategi bag opsætningen. Det kan ske, kunden byder det samme for hvert klik uanset produktgruppe. Mange webshops har produktgrupper, der har vidt forskellige prisklasser. Derfor skal der budjusteres for de enkelte produktgrupper, så du ikke byder det samme pr. klik for et produkt til 50 kr., som for et produkt til 5.000 kr.

Det er også muligt at kunden trækker mest trafik på produkter, de faktisk ikke er konkurrencedygtige på. Så finder de søgende normalvis produktet andetsteds. Alternativt kan deres shopping feed blive opsat uden de nødvendige detaljer for effektivt at komme med i Googles auktion.

Er man endnu ikke som webshop at finde på Google Shopping, går man glip af en mulighed, der potentielt kan blive den største afsætningskanal. Er man allerede på Google Shopping, men med en mangelfuld strategi, poser man penge i Google uden selv at få det fulde udbytte.

Youtube Annoncering Google Ads Services SideWalk

YouTube

Med YouTube annoncering kan du effektivt løfte dit brandkendskab overfor din ønskede målgruppe.
YouTube er den andenstørste søgemaskine i verden, og den anden mest besøgte hjemmeside.

Det udgør en stor og ofte overset kanal, der forholdsvist billigt og effektivt, lader dig præsentere dine produkter/services med en effektiv videokampagne.

Vi har samme muligheder med målretning på YouTube, som vi har på Google Display. Det kan f.eks. være remarketing af dine hjemmesidebesøgende, remarketing af konkurrenters besøgende eller en specifik målgruppe, der har en specifik søgehistorik. Vi kan også placere dine annoncer på helt specifikke YouTube kanaler eller i videoer. Disse targeting metoder kan bringe din video og dit budskab frem for en meget kvalificeret målgruppe. Ønsker man at øge brandkendskabet og skabe interesse for sit brand, er YouTube derfor en sublim og oplagt kanal, når annonceringen er opsat og udført korrekt.

Google Appkampagner

Har du en Appkampagne, der skal drives downloads til? Eller ønsker du brugere, der foretager køb eller engagement i din app? Så er Googles Appkampagner afgørende for at få dig i mål i både Google Play og App Store.

Googles Appkampagne vil vise en målrettet annonce på tværs af Google Play, App Store, YouTube og Google Display. Således opnår du en 360 graders strategi i forhold til at præge din målgruppe til installs af din app.

Med en effektiv budstrategi, gode grafiske annoncer og den rette konverteringssporing, kan der skabes enorm install volumen med Googles Appkampagne til en fornuftig pris per install.

Google App kampagner Services SideWalk

Say hello!

Har du brug for hjælp til udvikling af en ny hjemmeside, ny webshop eller måske en app?

Tag et kig på vores store udbud af services og koncepter. Som specialiseret webbureau dækker vi hele paletten inden for IT-udvikling, digital marketing samt tekst- og grafikopgaver.

Du er altid velkommen til at komme ind til en uforpligtende snak i vores lokaler på Messingvej 40B i den sydlige del af Randers.

Hvis du udfylder kontaktformularen, ringer vi til dig inden for 24 timer.