SEO

Vil du generere flere kunder via de organiske resultater i søgemaskinerne?

Som SEO-bureau kan vi hjælpe med både strategi og eksekvering som skaber resultater.

Større udbytte og vækst med SEO

I mange tilfælde konverterer hjemmesidebesøgende, der kommer fra de organiske søgeresultater, bedre end dem som kommer via annoncer og betalte kilder. Det er dog en forudsætning at man findes blandt topresultaterne på Google og gerne på side 1, da mange aldrig kommer videre til resultaterne på side 2.

Ønsker du at SEO skal være en aktiv del af din vækststrategi, så du på sigt kan glæde dig over side 1 placeringer? Som SEO-bureau sikrer vi, at du får mest muligt ud af din indsats. Uanset om du ønsker at vi skal varetage hele eksekveringen af SEO-indsatsen, eller kun ønsker overvågning og rådgivning, hvor du selv er en del af det udførende arbejde.

Vi sikrer at de ressourcer som bliver brugt på SEO-optimering, giver et godt afkast i form af bedre placeringer. Dette gøres ved at arbejde strategisk ud fra konkurrencesituationen i branchen, en god indsigt i din forretning samt din målgruppe – uanset om det er med udgangspunkt i B2B eller B2C.

De vigtige parametre i godt SEO arbejde

Teknisk SEO

Vi sikre at dit website ikke har tekniske fejl, der kan forringe kvaliteten på dit website som der til sidst kan forhindre Google i at indeksere dit website korrekt. 

Indhold

Vi laver relevant indhold til dit website, sådan din placering på Google ikke påvirkes. Hvis ikke Google forstår hvad dit website handler om og indholdet ikke er relevant for din målgruppe, bliver det ikke fundet på Google.

Linkbuilding

Links fra andre websites er med til at underbygge din sides autoritet overfor søgemaskinerne. Vi skaber en linkprofil som er stærk og giver mening i forhold til din branche og dit indhold.

Analyser

For at vi kan få den rette viden og indsigt, udarbejder vi SEO-analyser. Vi analysere de tekniske forhold, får et overblik over målgruppens søgevaner, kigger på jeres linkprofil og til sidst gennemgår vi jeres konkurrenters synlighed på Google.

SEO strategi

Grundstenen i et succesfuldt SEO arbejde er strategien. Vi udarbejder altid en handlingsplan, sådan vi har en fælles forståelse for det der skal laves og hvordan vi kommer i mål. 

Data

I vores arbejde indsamler vi løbende data, som der kan dokumentere resultater. Med data får vi nemlig den rette viden og indsigt, som vi og du kan bruge til at træffe beslutninger om dine indsatser.

De vigtige parametere i godt SEO arbejde

Teknisk SEO

Vi sikre at dit website ikke har tekniske fejl, der kan forringe kvaliteten på dit website som der til sidst kan forhindre Google i at indeksere dit website korrekt. 

Indhold

Vi laver relevant indhold til dit website, sådan din placering på Google ikke påvirkes. Hvis ikke Google forstår hvad dit website handler om og indholdet ikke er relevant for din målgruppe, bliver det ikke fundet på Google.

Linkbuilding

Links fra andre websites er med til at underbygge din sides autoritet overfor søgemaskinerne. Vi skaber en linkprofil som er stærk og giver mening i forhold til din branche og dit indhold.

Analyser

For at vi kan få den rette viden og indsigt, udarbejder vi SEO-analyser. Vi analysere de tekniske forhold, får et overblik over målgruppens søgevaner, kigger på jeres linkprofil og til sidst gennemgår vi jeres konkurrenters synlighed på Google.

SEO strategi

Grundstenen i et succesfuldt SEO arbejde er strategien. Vi udarbejder altid en handlingsplan, sådan vi har en fælles forståelse for det der skal laves og hvordan vi kommer i mål.

Data

I vores arbejde indsamler vi løbende data, som der kan dokumentere resultater. Med data får vi nemlig den rette viden og indsigt, som vi og du kan bruge til at træffe beslutninger om dine indsatser.

Starten på SEO-eksekvering

Inden vi går i gang med et samarbejde, er det vigtigt at vi lærer hinanden at kende, da vi mener at en succes skabes via en god relation. Dette sker oftest på et indledende møde med den ansvarlige SEO-specialist. På mødet vil vi have fokus på en dybere forretningsindsigt og en kortlægning af jeres ønsker og behov. På den måde kan vi arbejde fokuseret på de dele af forretningen, som kan give det bedste afkast eller som har strategisk vægt. 

Efter mødet laver vi en dybdegående analyse af din markedsposition på søgeresultaterne, en konkurrentanalyse og gennemgår din hjemmeside. Ud fra analysens resultat vil der blive lagt en strategiplan som herefter udgør rygraden i vores arbejde. Du vil løbende modtage rapporter og dokumentation, sådan du kan følge med i vores arbejdsproces.

I et samarbejde med os får du selvfølgelig ejerskab over tekster, links og andet udført arbejde - vi fjerne intet efter endt samarbejde!

Dine klare fordele ved brug af

søgemaskineoptimering

Kun de bedste værktøjer

Til alt godt håndværk skal der bruges de korrekte værktøjer. Vores team bruger derfor en vifte af værktøjer som kan underbygge deres arbejde med optimering af SEO.

Udover de to gratis tjenester Google Search Console og Google Analytics, bruger vi også en række eksterne værktøjer. Blandt dem er Ahrefs som kan bruges til konkurrentanalyser, linkprofiler og meget andet, samt Screaming Frog som crawler et website og dermed kan afdække en masse information i overskuelige form og dermed også udfordringer som der skal sætte fokus på. Vi bruger også Morningscore som rapporterings- og overbliksværktøj som giver et let og overskuelig overblik i punktform med udført arbejde samt nye indsatsområde.

Ved brug af ovenstående værktøjer sikre vi at vi effektivt kan arbejde med SEO-optimering og kan underbygge vores arbejde med data.  

Logoer fra forskellige seo-værktøjer herunder Ahrefs, Screaming Frog SEO Spider og Morningscore

Vores SEO team - et stærkt hold

Møde i SEO-bureau med tekstforfatter om kommende projekt

SEO indeholder mange discipliner og en del af dem er bedst udført af specialister. Derfor består vores dedikerede team ikke kun af SEO-konsulenter. Vores hold er sat med både grafiker, tekstforfatter, e-commerce konsulenter, udviklere og UX designer som hver har deres speciale og et højt fagligt niveau indenfor deres område. Alle trådene samles af vores Head of SEO som står for eksekveringen af den samlede SEO-strategi og sørger for at de samlede indsatser er med til skabe topplaceringer på de forskellige søgemaskiner.

Selvom at vores team rummer rigtig mange stærke kompetencer, så er der områder, hvor vi har gavn af sparring og specifik viden, som f.eks. tekstforfatning indenfor nicher og specifikke brancher. Derfor supplere vi vores faste hold med dygtige og erfarne eksterne partnere som har de kompetencer der kan give dig det bedste resultat.        

Kontakt os

Skal din virksomhed i toppen af Google?

Head of SEO Dinny Mark Eriksen med kontor i baggrunden