Kom godt i gang med SEO og linkbuilding

Har du brug for kvalificeret hjælp til SEO og linkbuilding?

SEO (søgemaskineoptimering) og linkbuilding kommer man ikke udenom hvis man vil gøre sig gældende i Googles søgeresultater. Er din SEO på plads, er grundstenen lagt til konvertering, salg og vækst for din virksomhed.

Den vigtige SEO

Når snakken falder på online markedsføring, bør SEO ikke negligeres.

Online-handelen er blevet en så potent spiller at konkurrencen online er blevet tilsvarende skærpet. Det siger sig selv at din virksomhed gerne skal placere sig godt i Googles organiske søgeresultater, når den potentielle kunde går på jagt online efter netop det produkt, som du sælger. Chancerne for at kunden går til side 3, 4 og 5 i Googles søgeresultat er minimale, og med en stærk investering i din SEO kan du blive placeret på side 1 og dermed give din virksomhed de bedste muligheder for salg og konvertering.

Med hensyn til en prægnant søgemaskineoptimering anno 2019 så taler man som regel om tre hovedelementer: On-page optimering (alt tekstindhold på din hjemmeside, søgeord, mv.), teknisk SEO (kodning, responsivitet, loadtid, etc.) og linkbuilding (interne og eksterne links til og fra din hjemmeside). Linkbuilding kommer vi nærmere ind på længere nede i dette indlæg.

SEO med SideWalk

En topplacering i Googles søgeresultater kræver langt henad vejen en fuldtidsindsats. Hvis du står i den situation, at du har investeret tid og kræfter i arbejdet med SEO på din hjemmeside, så forvent ikke at du fortsat vil ligge lunt i svinget om en måned. Det er ikke en selvfølge, da SEO ikke er et statisk element, men tværtimod dynamisk og præget af foranderlighed og nye Google-reglementer. SEO skal altså løbende holdes ajour og en tur til ”mekaniker” i ny og næ. SideWalks SEO team er klar til at hjælpe dig med at komme til tops i Googles søgeresultater.

Hvad er linkbuilding?

Linkbuilding er for så vidt en underkategori af SEO, og dækker over mange ting, men helt basalt ligger kernen af indholdet i ordet. Nemlig at ”bygge links” eller måske endnu klarere ”at opbygge faglige relationer og anbefalinger online”.

Groft sagt kan linkbuilding deles op i tre undergrupperinger: ekstern, intern og udgående linkbuilding.

Den interne linkbuilding er måske det nemmeste sted at starte, da denne del udelukkende handler om ens egen hjemmeside. Er du i stand til at linke din hjemmeside sammen med gode interne links og henvisninger, så strukturen står skarpt og f.eks. dine undersider, services og/eller produkter bliver kittet sammen med relevante krydslinks, så er din interne linkbuilding homogen. Intern linkbuilding er med til at kreere den gode oplevelse hos den besøgende på dit website, og lede vedkommende sikkert rundt og videreføre brugeren til andre undersider, der er beslægtet med det indhold, som han eller hun i første instans besøgte dit website for at få information om. Hele den interne linkbuilding handler om sammenhæng mellem linksene og relevans for brugeren. På samme tid kan velkomponeret intern linkbuilding skabe et mersalg for din virksomhed. I arbejdet med intern linkbuilding skal man tænke på hvad der kunne være interessant for den besøgende udover den side, som han/hun befinder sig på lige nu.

Ekstern linkbuilding er vel nok den vigtigste af de tre nævnte grupperinger, men også den sværeste at få udarbejdet og gjort effektfuld. Ekstern linkbuilding er links, der går fra andre lokationer på nettet og til din hjemmeside. Sådanne links kan i de fleste tilfælde anskues som anbefalinger, men ekstern linkbuilding er ikke sort-hvid, men præget af mange lag og elementer. Som en tommelfingerregel er gode links for dig, referencer fra sites, der omhandler eller opererer indenfor samme branche som dig. Såfremt din hjemmeside er dansk, er links fra andre danske sites oftest i højest kurs og så er det også vigtigt at de sites, der linker ind til din hjemmeside i forvejen, har fornuftige placeringer i Googles søgeparametre.

Bliver der linket til din hjemmeside fra et relevant site, tæller denne anbefaling højere hos Google end hvis linket kommer fra en kilde, der ikke har det bedste renommé. Et sådan link kan faktisk have en negativ effekt på din placering på Google.

Udgående linkbuilding går ud på at finde andre websites, evt. artikler, der omhandler dit felt, men som du ikke er i direkte konkurrence med. Undersøgelser har vist at Google med en sådan indsats finder dit site ressourcestærkt, og derved kan have en positiv effekt på placeringer.

Skal vi hjælpe dig med SEO og linkbuilding?

Hos SideWalk har vi et stort kendskab til SEO og linkbuilding, og vi kan helt sikkert også gøre en forskel for dig.

Vi er i stand til at lave en analyse af din hjemmeside, der indikerer hvor din SEO og linkbuilding kan forbedres og optimeres. Samtidig tror vi på at man kommer langt med ”den gode tekst” og et skarpt øje på content og søgeord. Vores arbejde bygger på et forstudie, hvor vi bl.a. via research inden for din branche, søgeordsanalyse, søgeordsrapport og søgeordsværktøjer kortlægger indhold for din virksomheds online strategi.

Tag fat i os i dag på tlf. 71 96 10 66 eller send en mail på info@side-walk.dk.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Luk menu

Kontakt