Klaviyo

Nr. 1 inden for e-mail marketing til webshops

For webshopejere, der ønsker at komme i gang med e-mail marketing, er Klaviyo et af de absolut førende programmer indenfor e-mail automation til især virksomheder, der målretter deres salg mod B2C.
E-mail Marketing: Klaviyo

e-mail marketing

Hvorfor skal du vælge Klaviyo?

Klaviyo er et ideelt valg for e-mail marketing, især for B2C virksomheder, takket være dets avancerede automatiseringsfunktioner og dybtgående integration med e-handelsplatforme. Det skinner ved at tilbyde specialiserede værktøjer til at skabe målrettede, personaliserede kampagner baseret på kundeadfærd og købshistorik. Dette gør Klaviyo til en mester i at forstærke kunderelationer og øge salget gennem skræddersyet kommunikation. Hvor Klaviyo fokuserer stærkt på e-handel, er ActiveCampaign mere alsidig, ideel for dem, der søger bredere CRM-funktionalitet og mere omfattende integrationsmuligheder. For grundlæggende email marketing behov, kan Mailchimp være et mere passende valg, men for dybdegående e-handelsfunktionalitet og kundeindsigt, står Klaviyo stærkest.

Klaviyo

Kom godt fra start

At komme godt fra start med Klaviyo er enkelt og effektivt, især for B2C webshopejere. Klaviyo excellerer i e-mail automation med fokus på kundesegmentering og personaliserede kampagner. Dets intuitive brugerflade og integration med e-handelsplatforme gør det nemt at oprette målrettede, datadrevne email strategier, der forbedrer kundetilfredsheden og øger salget.

Hos Side-Walk har vi konsulenter inhouse, der besidder stor ekspertise i Klaviyo, og som også kan hjælpe dig til en succesfuld opstart i dette e-mail marketing automation program. Hvis du pt. har opbygget en stor kundebase med mange subscribers på en anden e-mail marketing platform, som f.eks. MailChimp, så kan vi også hjælpe dig med at konvertere dine eksisterende subscribers til Klaviyo.

Vi hjælper dig med hele processen

Klaviyo

Målret kampagner og flows på brugerniveau

Som tidligere nævnt er Klaviyo udviklet med særskilt øje for e-commerce, og har gang på gang vist sig som et exceptionelt e-mail marketing tool for webshopejere. I forhold til din webshops omsætning, kan du i Klaviyo følge med i hvordan de enkelte kampagner klarer sig og hvor meget de omsætter for, og ligeledes hvilke produkter den enkelte subscriber køber.

Hvis du integrerer Klaviyo med din webshopplatform, f.eks. Shopify eller WooCommerce, så vil Klaviyo på mange punkter operere som en hemmelig ”spion” på din webshop, som registrerer al aktivitet, og samler data sammen til dig, som du kan drage stor nytte af i senere kampagner og flows. Eksempler på data, som Klaviyo gemmer, kan f.eks. være hvilke produkter brugerne kigger på, om der lægges noget i kurven uden at købet afsluttes, varereturnering, etc. Indsigt i en sådan historik er guld værd indenfor e-mail marketing, da det giver dig mulighed for eksakt at målrette kommende kampagner mod disse brugeres præferencer. Hvis du f.eks. kører en tilbudskampagne på et produkt som en bruger på et tidspunkt har vist interesse for, kan du således målrette et flow mod denne bruger, der f.eks. indledes med ”Er du stadig interesseret i [navnet på produktet]? Lige nu sparer du 15%”.   

Med Klaviyo får du langt mere end blot et e-mail marketing program. Avancerede funktioner og features i Klaviyo gør det muligt at tracke og analysere på store mængder data, så du får en spejling af kunderejsen – fra klik i nyhedsbrevet og til det endelige salg i webshoppen. Disse datamængder som Klaviyo samler op for dig, giver en masse fordele for bl.a. automatiserede flows, der baseres på eksisterende subscriber-aktivitet og købsadfærd. I disse automatiserede flows kan du således ramme enkelte segmenterede målgrupper med stor nøjagtighed – og lige der hvor statistikken fortæller os, at de er mest købelystne.

Klaviyo

Dine fordele

Klaviyo excellerer med sin dybdegående integration i e-handelsplatforme og sin evne til at levere skræddersyede, datadrevne email kampagner, hvilket maksimerer kundetilfredsheden og øger salget. Dets avancerede segmenterings- og automatiseringsværktøjer gør det ideelt til at skabe stærke, langvarige kunderelationer.

Segmentering

Segmentering i Klaviyo er exceptionelt kraftfuld, da det tillader virksomheder at opdele deres målgruppe baseret på detaljerede kundeadfærd og interesser. Dette gør det muligt at sende yderst målrettede og relevante emails, som øger engagement og konverteringsrater.

Automation

Automatisering i Klaviyo er særligt optimeret for e-handelsvirksomheder. Det tillader automatisering af komplekse kunderejser baseret på købsadfærd og interaktioner. Dette fører til højere engagement og øget salg. Mens ActiveCampaign også tilbyder robuste automatiseringsfunktioner med et bredere anvendelsesområde, er Klaviyo’s tilgang mere skræddersyet til e-handel, hvilket gør det til et bedre valg for webshopejere.

E-mail design

Klaviyo’s email designer er brugervenlig og fleksibel, hvilket gør det let at skabe visuelt tiltalende og responsivt email indhold. Med en bred vifte af tilpasningsmuligheder og foruddefinerede skabeloner, kan brugere nemt udforme emails, der passer perfekt til deres brand og kampagnebehov.

Dansk support

Klaviyo tilbyder ikke Dansk support, men hos Side-Walk kan vi hjælpe dig videre med eventuelle problemer og komplekse setups.

Klaviyo

Skal vi hjælpe dig videre?

Som du forhåbentlig har fået en fornemmelse af, så er der et utal af muligheder i Klaviyo for dig der har en målsætning og en ambition om at arbejde seriøst med din e-mail marketing. Klaviyo er lidt dyrere end mange andre e-mail marketing programmer, men for især webshopejeren med et potentiale for vækst, er pengene godt givet ud … og i rigtig mange tilfælde vil Klaviyo hurtigt tjene penge hjem til virksomheden. Op til 500 mails om måneden er Klaviyo gratis at anvende. Herefter er der forskellige priser for betalte licenser.

Det faktum at Klaviyo er kompatibelt og integrerbart med kendte webshopsystemer som f.eks. WooCommerce og Shopify, er helt sikkert et stort plus for mange webshopejere, når de skal vælge e-mail marketing platform. Det tager tid at lære og sætte sig ind i alle de innovative integrationer, features og segmenteringer, som Klaviyo har at tilbyde, og hvis du ikke har så meget erfaring i arbejdet med e-mail marketing programmer, kan Klaviyo godt komme til at virke lettere overvældende og avanceret.

Det skal du dog ikke lade dig bremse af, for når du først ser det potentiale og de muligheder, som Klaviyo indeholder, så vil du næppe slippe platformen igen.

Har du brug for professionel vejledning omkring Klaviyo? Eller skal Side-Walk overtage driften af din e-mail marketing via Klaviyo? Vi tager gerne en uforpligtende med dig om dine tanker og ønsker for din e-mail marketing.

Kontakt vores e-mail marketing- og Klaviyo-specialist på tlf. 30 20 82 23 eller skriv til ham på [email protected]

Vi glæder os til at vækste din webshop med Klaviyo!