Sports og quiz app_SideWalk

Superligaen ruller igen under skærpede forhold ? SideWalks sports app giver dig en ekstra dimension

Efter en ufrivillig kamppause på 80 dage grundet COVID-19, startede landets bedste fodboldrække, Superligaen, op igen torsdag den 28. maj med lokalbraget imellem AGF og Randers FC.

Opgøret endte uafgjort i en særpræget kulisse på det ellers indbydende Ceres Park i Aarhus. Og de atypiske kulisser vil vare i hvert fald forårssæsonen ud. Bolden rullede, men et af de vigtigste elementer i en rigtig intens fodboldmatch manglede: de veloplagte tilskuere. Tribunerne på Ceres Park og på alle landets øvrige Superligastadions stod gabende tomme.

Pap-fans og dåsejubel på stadion har positiv effekt!

Restriktionerne vedrørende COVID-19 er fortsat skærpede hvilket forhindrer fodboldfansene i at skabe stemning på landets stadions resten af forårssæsonen. Landets Superligaklubber har i samråd med DBU og Divisionsforeningen grublet og tænkt kreativt for at komme op med alternative muligheder for fansene, der hungrer efter livefodbold på grønsværen.

Superligaklubberne har gjort det muligt for fans at købe specialdesignede støttefigurer af pap, der bliver monteret på de ellers tomme tribunesæder. Med en støttefigur er det muligt at få sit eget ansigt trykt på figuren (eller sit kæledyrs hvis man ønsker dét). Samtidig er der på flere stadions blevet sat storskærme op, der gør det muligt for dem der følger kampen på tv, at livestreame jubelscener etc. direkte ind til spillerne på banen.

Et andet element som klubberne har implementeret, er ”dåsejubel”. Vi kender alle sammen dåselatteren fra et utal af amerikanske sitcoms og serier. ”Dåsejublen” er optagede lydcollager af fodboldfans’ slagsange og jubelråb, der skal være medvirkende til at give spillerne en følelse af stemning på lægterne. Efterfølgende har flere af spillerne tilkendegivet at det rent faktisk havde en positiv effekt under kampen, og var med til at udviske følelsen af at man stod i en træningskamp fremfor en vigtig Superligakamp om point i tabellen.     

Andre steder har man udenfor Superligaklubbernes stadions oprettet fænomenet drive-in fodbold. Kort sagt, drive-in bio blot med fodbold og lidt mere larm og bildytten. Fans får her mulighed for at følge Superligakampen live på storskærm imens de sidder i deres bil – dør om dør med ligesindede fans og supportere.

Følelsen af samhørighed imellem klubber og fans er vigtig – måske især i denne tid hvor udbruddet af COVID-19 har sat store dele af verden på standby.

SideWalks innovative klub- og fan-apps

SideWalk har i flere år markeret sig i landets bedste fodboldrække indenfor innovativ udvikling af klub- og fan-apps, der har været med til at skabe dynamik, spænding og interaktion imens spillerne tackler igennem inde på banen. SideWalk har udviklet klub- og fan-apps for både Randers FC og AC Horsens, og i år er der indgået en spændende 3-årig samarbejdspartneraftale med AaB, der bl.a. vil komme til at indebære udvikling af AaBs klub- og fan-app.

Randers FC app-SideWalk-Koncepter

Konkurrencer og pausequizzer via app’en

Til Randers FC’s hjemmekampe i Superligaen, har du i løbet af en kamp mulighed for at deltage i tre konkurrencer via Randers FC-app’en, der er en del af SideWalks egenudviklede sports- og underholdningsunivers.

Du tilgår alle quizzer og konkurrencer via app’ens menufelt Fanzonen. I Pausequizzen handler det om at have sin Randers FC-paratviden på plads, og er du RFC-specialist og lidt heldig, har du mulighed for at vinde et gavekort.  

De øvrige konkurrencer gælder om at gætte kampens tilskuerantal og stemme på kampens bedste Randers FC-spiller. I disse konkurrencer har du også mulighed for at vinde flotte præmier. Klubberne kan selv definere hvilke quizzer og konkurrencer, der skal integreres i app’en, og tilskuerne har mulighed for at følge resultater og vindere direkte på stadionets storskærme.

Det tekniske

SideWalks sports app er en hybrid app, der er kompatibel med både Android, iOS (iPhone) og iPad. SideWalk har også mulighed for at udvikle quizzen til responsive websites hvis kunden ikke har en eksisterende app eller ikke ønsker quizzen integreret i denne.

Når du ikke har mulighed for at følge dit favorithold direkte på stadion, så mødes vi i sports-app’ens underholdningsunivers. 

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email