guide_webløsning

6 trins guide til en succesfuld webløsning

Denne guide er lavet til dig der vil have succes med din virksomheds webløsning. Guiden tager udgangspunkt i en gennemarbejdet proces, der i 6 trin klæder dig på til at tage de beslutninger der i sidste ende er afgørende for om din virksomhed får succes online.

Det er nemlig med hjemmesider, som det er med motorsport. For at komme først over målstregen og vinde løbet, må du først have en dygtig chauffør, der kører i en aerodynamisk bil med en kraftig motor, der holdes på vejen med gode dæk. Lidt forsimplet, men pointen er ikke til at tage fejl af. Du skal se holistisk på den samlede webløsning, hvis du vil have succes.

Vi har igennem de sidste mange år udviklet en simpel 6 trins proces, der sikrer at du kommer omkring alle relevante elementer inden du fastlægger dig på en endelig løsning.

De 6 trin er:

  1. Afklaring
  2. Design
  3. Content
  4. Udvikling
  5. Markedsføring
  6. Drift

Guiden stiller 34 checklistespørgsmål. Spørgsmål du med stor fordel kan bruge, når du indhenter en pris på din ny webløsning.

1. Afklaring

Du ved det sikkert, men uanset er det klogt at få sat ord og tal på din viden. Start med hvem der er din målgruppe. Hvad du ved om dit marked og dine konkurrenter. Og spørg dig selv hvad du tilbyder der retfærdiggør din virksomheds eksistens. Sidst, men ikke mindst, kigger vi i guiden på at opsætte mål for salg, permissions og leadgenerering.

2. Design

I guiden ser vi derefter på hvordan du designer til din målgruppe. Det gør vi med udgangspunkt i core page modellen. Vi ser også på hvilke psykologiske mind tricks du kan udnytte til din fordel.

3. Content

Guiden hjælper dig også med at identificere hvilket indhold der er relevant for dine kunder, og derfor din virksomhed. Vi ser også nærmere på Inbound Marketing.

4. Udvikling

At gå i dialog med en programmør eller et udviklingshus, kan virke “skræmmende” for nogle. Derfor har vi i guiden givet dig nogle værktøjer og retningslinjer du kan følge, så du får truffet nogle gode valg om f.eks. CMS, mobil og tablet optimering, hastighedsoptimering samt søgeoptimering.

5. Markedsføring

For at opnå succes med en ny webløsning skal der drives trafik til hjemmesiden. Trafik kommer desværre ikke af sig selv – derfor giver vi dig en overordnet indsigt i mulighederne, og spørgsmål der kan hjælpe dig med at træffe beslutninger om hvilke onlinekanaler du vil satse på.

6. Drift

Drift er ikke uvæsentligt. Når du har fået udviklet din nye webløsning, er det rart at du kan få support, at der er backup og hvis du skulle ønske det – at der er mulighed for at benytte en anden leverandør.