Har du en Magento webshop, og har du fået din løsning opgraderet til Magento 2? Hvis ikke, så besidder SideWalk alle kompetencer inhouse til at konvertere din eksisterende Magento 1 til Magento 2. Hvis du fortsat ønsker at drive din webshop på Magento-platformen, så anbefaler vi at du får din løsning opgraderet til Magento 2. Det er der flere grunde til, som vi kommer ind på nedenfor.
Med en webshopløsning i Magento 2 fremtidssikrer og konsoliderer du din webshop på flere parametre, bl.a. i henhold til konkurrencedygtighed og modstandsdygtighed overfor fejl og nedbrud.
Når vi taler om PHP open source webshopplatforme, så kommer vi ikke udenom Magento som en af de helt store spillere på markedet. Globalt er over 150.000 webshops udviklet med Magento power i motorrummet siden den oprindelige lancering af denne open source webshopplatform tilbage i marts 2008 i Culver City, Californien. Det privatejede firma Varien med den studerende Roy Rubin i spidsen, lancerede her den første version af Magento, og dette nye skud på stammen inden for e-commercesystemer fik hurtigt vind i sejlene. I årene derefter solgte Rubin firmaet i bidder til mægtige eBay, og siden 2018 har den amerikanske multinationale softwarevirksomhed Adobe været indehaver af Magento.
Nogle af verdens allerstørste brands og industrimagnater har i dag et Magento system i ryggen: Ford, Coca-Cola, Tommy Hilfiger, Nestlé, Burger King, Nike og HP (Hewlett-Packard) for blot at nævne nogle få.
Magento 2 blev lanceret i november 2015, og på mange måder er der tale om en rekonfiguration af Magento 1 i og med at der i den nye version er inkluderet mange forbedringer i både frontend og backend. Denne nye version af Magento blev udviklet med henblik på at give virksomheder mulighed for at opfylde målsætninger og drage fordel af hurtigere udviklingstid. Magento 2 giver ligeledes udviklere bedre mulighed for at skabe nye funktionaliteter, der ofte kunne give udfordringer i Magento 1.
Hvorfor skal jeg opgradere til Magento 2?
Det skal du partout heller ikke, men har du ambitioner om fortsat at anvende Magento webshopplatformen mange år fremover, så vil vi helt sikkert anbefale at du gør det. I midten af 2020 stoppede den officielle support af Magento 1, men er dog blevet ført videre af flere eksterne aktører. Denne standsning af support og opdateringer til Magento 1 gør at webshopejere, der fortsat anvender Magento 1, er sårbare overfor diverse sikkerhedsproblemer og, i værste fald, kan stå med et problem, som kan blive særdeles svært at løse.
Seks hurtige fordele i Magento 2
Forbedret performance og loadtid
Højere fleksibilitet
Forbedret UX
Kompatibilitet og integration med mange populære platforme
Forbedret Admin panel
Ny brugerflade (interface)
Magento 2 – en verden af muligheder!
Et andet element, som kan være ideelt at have fokus på i forbindelse med en opgradering til Magento 2, er det potentiale du står med i henhold til at genevaluere din webshops design, oprydning i moduler eller måske en integration til et nyt system. Hos SideWalk vejleder vi dig gerne i denne proces, som altid er værd at have med i overvejelserne, når du har valgt at foretage konverteringen fra Magento 1 til Magento 2. De mange nye features i Magento 2 er nemlig en kernefaktor i forhold til at din opgraderede webshopløsning ikke behøver at være en direkte kopi af din nuværende Magento 1. Der er med andre ord masser af muligheder for at tænke kreativt, og udnytte maskinrummets store arsenal af muligheder. Så i denne optik kan man sagtens nytænke webshopløsningen, og eventuelt få implementeret nogle af de elementer, man har drømt om i årevis.
Har du en anden webshopløsning end Magento på nuværende tidspunkt, men går med overvejelser om at konvertere din webshop over til Magento platformen? Vi tager gerne en snak med dig om dine muligheder. Som nævnt hører Magento til blandt verdens populæreste og hyppigst anvendte e-handelsplatforme, men det er ikke ensbetydende med at Magento er løsningen for alle webshopejere. Det er ikke tilfældet.
Få gratis analyse og rådgivning fra vores eksperter
Vi har ekspertisen til at analyse og vurdere din virksomhedas behov, og gå i dialog med dig om din virksomheds prospektive visioner. Efter en tilbundsgående dialog med dig, kan det sagtens være at vi anbefaler en helt anden webshopløsning til din virksomhed, f.eks. WooCommerce. Igen, vi vurderer de enkelte behov og vejleder ud fra dette.